Activitățile desfășurate în cadrul întâlnirilor aduc un aport semnificativ în dezvoltarea interesului social al participanților.
Activitățile desfășurate în cadrul întâlnirilor aduc un aport semnificativ în dezvoltarea interesului social al participanților.
Prin implicarea activă în lucrările practice și prin explorarea provocărilor întâlnite în sarcinile vieții (munca, relațile cu ceilalți, intimitatea), participanții își dezvoltă motivația pentru contribuția lor în societate, ceea ce facilitează îndeplinirea nevoilor psihologice de bază: să fie conectați cu ceilalți, să se simtă capabili, să simtă că fiecare conteză și să aibă curajul necesar în viață. Pe măsură ce își înfruntă și depășesc obstacolele în cadrul acestor activități, ei câștigă încredere în propriile capacități, depășind sentimentele de inferioritate sau descurajare. Aceste experiențe le furnizează participanților instrumente psihologice esențiale pentru a funcționa pe partea utilă a vieții.
Obiective psihologice
Creșterea încrederii în sine – copiii descoperă că pot reuși, că sunt capabili să finalizeze o sarcină concretă.
Dezvoltarea autonomiei și a inițiativei – învață să decidă, să planifice și să ducă la capăt pași fără dependență constantă de adult.
Exersarea răbdării și a rezistenței la frustrare – procesele practice îi ajută să tolereze greșeala, să corecteze și să învețe din experiență.
Stimularea gândirii logice și a capacității de rezolvare a problemelor – fiecare activitate presupune analiză, planificare și adaptare.
Îmbunătățirea concentrării și a atenției susținute – sarcinile practice îi antrenează să rămână implicați pas cu pas până la final.
Dezvoltarea coordonării motorii și a abilităților fine și grosiere – folosirea uneltelor, montarea, lipirea, șurubăritul dezvoltă motricitatea complexă.
Creșterea sentimentului de utilitate și apartenență – se simt importanți, apreciați și parte dintr-un proiect cu sens.
Stimularea creativității și a gândirii flexibile – activitățile handmade și de bricolaj le oferă libertatea de a găsi soluții originale.
Dezvoltarea comunicării și a colaborării – activitățile în echipă îi învață să ceară ajutor, să ofere sprijin și să lucreze împreună.
Creșterea stimei de sine și a echilibrului emoțional – succesul concret al unei activități devine o sursă de mândrie și motivație interioară.
Obiective practice și teoretice
Înțelegerea conceptelor matematice: Activitățile practice vor stimula învățarea noțiunilor din geometrie și algebră, cum ar fi: unghiuri, drepte paralele și perpendiculare, distanța de la un punct la o dreaptă sau un plan, înălțime, axe de simetrie, diverse calcule, rapoarte, unități de măsură, etc.
Concepte de electricitate și circuit electric: Participanții vor învăța despre conceptele de bază ale electricității, cum ar fi circuitele electrice și componentele acestora, în timp ce construiesc sau repară un circuit electric folosind schema de funcționare a acestuia.
Familiarizarea cu instrumente, unelte, piese și materiale diverse: Participanții vor înțelege scopul și funcționalitatea fiecărei unelte în contextul în care a fost concepută, vor învăța să utilizeze tehnici adecvate pentru fiecare tip de piesă sau material.
Cunoașterea și aplicarea regulilor de siguranță: Efectuarea Protecției Muncii are ca scop desfășurarea activității în deplină siguranță.
Planificare și organizare: Participanții vor învăța să își planifice și să își organizeze sarcinile în timpul activităților practice și să gestioneze eficient resursele disponibile.
Detalii generale
Număr sesiuni/săptămână: 1
Durata unei sesiuni: 60 minute
Perioada totală: Pe tot parcursul anului sau participare ocazională
Vârsta minimă: 10 ani
Prețul unei întâlniri: 150 lei individual sau grup (2-3 persoane)
Locație: Constanța, zona Dacia. Contact